Wednesday, April 21, 2010

Sayangku...

 

Sayangku muslimah,
Wahai muslimah saudaraku,
Wahai mulimah tonggak agamaku,
Sayangku muslimah,
Sayangilah dirimu,
Sayangilah maruahmu,
Peliharalah dirimu,
Sayangku muslimah,
Longgarkanlah pakaianmu,
Tebalkanlah pakaianmu,
Labuhkanlah tudungmu,
Agar ia bisa memelihara dirimu,
Sayangku muslimah,
Cintailah agamamu,
Sayangilah saudaramu,
Seperti mana engkau menyayangi dirimu,
Tekadkanlan dirimu,
Agar ia menjadi benteng  buat dirimu,
Sayangku muslimah,
Kecantikanmu bukan untuk tatapan umum,
Tetapi buat yang berhak,
Kelembutanmu bukannya kelemahan,
Tetapi penyejuk hati yang amarah,
Sayangku muslimah,
Kebaikan itu mudah,
Jika hatimu lunak dengan zikrullah,
Kejahatan itu payah,
Jika solatmu dipelihara,
Sayangku muslimah,
Dunia ini semakin deras arusnya,
Jika arusnya sealiran dengan Islam yang engkau cintai,
Maka engkau ikutilah,
Tetapi…
Sayangku muslimah,
Arus dunia yang kulihat kini melawan aliran Islam yang kita cintai,
Maka…
Sayangku muslimah,
Mujahadahlah, berjuanglah,
Agar kita merasa kemanisannya di sana nanti,
sayangku muslimah,
Jika aku khilaf,
Perbetulkanlah,
Jika aku lemah,
Kuatkanlah aku,
Jika aku sesat,
Tunjukkanlah aku jalan yang benar,
Kerana…
Sayangku muslimah,
Akulah saudaramu hingga akhirat kelak…

0 comments: